Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Kwaliteit garantie en klachten
Kwaliteit garantie en klachten
Wij begrijpen dat het bestellen van vaste planten in een webwinkel iets heel anders is dan het kopen in een tuincentrum. Daar kunt u zelf de planten beoordelen en besluiten om ze wel of niet aan te schaffen. En ondanks dat u bij ons lagere prijzen betaalt, blijft er toch een bepaalde onzekerheid. Wat ga ik precies krijgen?Als u de vaste planten thuis krijgt ziet u of wij aan uw verwachting hebben voldaan. Wij hebben daar alle vertrouwen in. De naam KwaliteitsPlanten.nl is niet voor niets gekozen! Mocht u toch een ander beeld hebben gehad, dan horen wij dat graag van u en vinden we samen een oplossing. Wilt u de planten na ontvangst zonder opgaaf van redenen retourneren dan kan dat binnen 14 dagen. Klik hier voor meer informatie.
Wij proberen altijd goed bewortelde planten te leveren, maar als die er niet meer zijn spreken wij een nieuwe partij aan. Deze planten zijn soms nog licht beworteld, maar de planten bezitten altijd voldoende wortels om aan te kunnen slaan in uw tuin.
Als voldaan wordt aan de omstandigheden zoals bij de omschrijving van elke plant is aangegeven mag u een goede groei verwachten. Valt dat echter toch tegen, neem dan contact met ons op. Wij bespreken de situatie met u en als het nodig is vergoeden wij de plant of leveren een nieuwe.
Bestelt u vroeg in het voorjaar, dan is het soms nog moeilijk te zien hoe de vaste planten de winter zijn doorgekomen. Ook dan kunt u contact met ons opnemen als de planten later in het seizoen nog geen groei vertonen.
Soortechtheid staat hoog bij ons in het vaandel. Toch kan het sporadisch gebeuren dat er ergens in het vermeerderingstraject iets fout gaat. Door een foto van de plant en de gegevens van uw bestelling aan ons te mailen kunnen wij de fout traceren en tot een goede afhandeling komen. Bij planten die gezaaid zijn kan enige variatie in bloem- of bladkleur optreden.
Ondanks dat wij prachtige vaste planten leveren, kan er ook iets mis gaan bij het verzenden. Uiteraard doen wij er alles aan om dat te voorkomen. Zie meer informatie bij Verzenden.
Wilt u advies over het uitplanten of over de verzorging van uw planten, neem dan gerust contact met ons op. Ook wij willen graag dat de planten die wij leveren het goed doen in uw tuin en dat u er volop plezier van heeft.
Zoals elk bedrijf hebben wij zgn. Algemene Voorwaarden. U vindt ze hier. Als het nodig is kunnen u en wij daar op terugvallen. Maar belangrijker vinden wij een tevreden klant, die plezier heeft van de planten, er over praat met andere tuinliefhebbers en onze webwinkel nog eens weer bezoekt!
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@kwaliteitsplanten.nl
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.